Information om pågående utnyttjandeperiod

Regulatorisk10 October, 2024 klockan 14:45

Utnyttjandeperioden för de av Fragbite Group AB (publ) (”Fragbite Group” eller ”Bolaget”) utställda teckningsoptionerna av serie TO2 (”Teckningsoptionerna”) pågår fram till den 15 oktober och sista dag för handel med Teckningsoptionerna är idag, den 10 oktober.

Utnyttjandeperioden för de teckningsoptioner av serie TO2 som emitterades i samband med Fragbite Groups företrädesemission av units som offentliggjordes den 23 maj 2024 inleddes den 5 oktober och pågår till och med den 15 oktober 2024. Teckningskursen är fastställd till 0,03 SEK per aktie. Sista dag för handel med Teckningsoptionerna är idag, den 10 oktober 2024.

Översikt av villkor för Teckningsoptionerna
Varje Teckningsoption berättigar innehavaren till teckning av en (1) ny aktie i Fragbite Group till en teckningskurs om 0,03 SEK. Vid fullt utnyttjande av Teckningsoptionerna tillförs Bolaget högst cirka 11,1 MSEK före emissionskostnader. Utnyttjandeperioden inleddes den 5 oktober och pågår till och med den 15 oktober 2024. Observera att ett tidigare sista datum för teckning kan gälla för innehavare av Teckningsoptioner som innehar Teckningsoptioner hos en förvaltare. Sista dag för handel med Teckningsoptionerna är idag, den 10 oktober 2024.

Fullständiga villkor för Teckningsoptionerna finns tillgängliga på Bolagets hemsida.

Aktier och aktiekapital
Vid fullt utnyttjande av Teckningsoptionerna kommer antalet aktier i Fragbite Group öka med 369 287 024 till totalt 3 641 111 418 aktier och aktiekapitalet kommer att öka med 6 154 677,42 SEK till 60 684 142,12 SEK. Fullt utnyttjande medför en utspädning om 10,14%.

Utnyttjande av Teckningsoptioner
Förvaltarregistrerade Teckningsoptioner
Om optionsinnehavaren har sina Teckningsoptioner i en depå, på ett investeringssparkonto eller kapitalförsäkring (förvaltarregistrerat ägande) sker teckning och betalning hos förvaltaren som ger vidare instruktioner om tillvägagångssätt för utnyttjande av Teckningsoptioner. Olika förvaltare har olika handläggningstider. Teckningsoptioner som inte utnyttjas för teckning senast den 15 oktober 2024 kommer att förfalla utan värde.

Direktregistrerade Teckningsoptioner (VP-konto)
Anmälning sker via en anmälningssedel som finns tillgänglig på Carnegie Investment Bank AB:s hemsida www.carnegie.se samt Fragbite Groups hemsida www.fragbitegroup.com. En förtryckt anmälningssedel sändes inför utnyttjandeperiodens start till direktregistrerade optionsinnehavare. Betalning och inlämning sker enligt instruktioner på anmälningssedeln.

Handel med Teckningsoptionerna
De innehavare som inte önskar utnyttja sina Teckningsoptioner har möjlighet att sälja dem på Nasdaq First North Growth Market. Teckningsoptionerna handlas fram till och med idag den 10 oktober 2024 under kortnamn Fragbite Group TO2 och med ISIN SE0022420881.

Information om pågående utnyttjandeperiod

Regulatorisk10 October, 2024 klockan 14:45

Children of Morta lanserad

07 October, 2024 klockan 15:00