Playdigious lanserar Skul: The Hero Slayer

04 juni, 2024 klockan 13:24

Fragbite Group AB:s (publ) dotterbolag Playdigious har idag lanserat mobilversionen av Skul: The Hero Slayer. Sedan lanseringen på PC och konsol 2021 har spelet hittills sålt fler än 2 miljoner exemplar.

Playdigious har idag lanserat mobilversionen av Skul: The Hero Slayer på Apple App Store och på Google Play Store. Spelet, som är ett actionplattformsspel av typen rougelite, är utvecklat av Southpaw Games och lanserades i januari 2021 på PC samt senare samma år på konsol, med i nuläget 93% positiva spelarrecensioner på globala plattformen Steam.

Vi är mycket glada över att äntligen kunnat ta Skul: The Hero Slayer till mobila plattformar. Playdigious team har gjort ett fantastiskt jobb med att anpassa spelet, och jag är övertygad om att många av dess drygt 2 miljoner PC- och konsolspelare kommer att vilja bredda sin spelupplevelse till mobilen. Vi förväntar oss att den här versionen också kommer locka nya spelare, och jag ser fram emot att följa hur den levererar kommersiellt under kommande månader och år", säger Abrial Da Costa, VD, Playdigious.