Playdigious Originals presenterar kommande titeln Crown Gambit vid Gamescom

26 August, 2024 klockan 08:30

Fragbite Group AB:s (publ) (”Fragbite Group”) helägda dotterbolag Playdigious har presenterat kommande publicering av Crown Gambit, den tredje speltiteln under affärsenheten och varumärket Playdigious Originals. Spelet offentliggjordes fredagen den 23 augusti som en del av Future Games Show under Gamescom.

Crown Gambit är ett taktiskt, narrativt spel som utvecklas av Wild Wits Games och illustreras av den välrenommerade konstnären och illustratören Gobert. Crown Gambit kommer lanseras på PC via globala plattformen Steam under 2025. En ny trailer för spelet släpptes fredagen den 23 augusti som en del av Playdigious Originals tillkännagivande på Future Games Show under Gamescom, världens största internationella event inom gaming.

”Så fort vi såg den första pitchen för Crown Gambit blev vi omedelbart förförda av spelets potential: en unik konstnärlig inriktning, engagerande spelupplägg som kombinerar narrativa och taktiska kortspel, och utvecklat av det mycket passionerade och professionella teamet hos Wild Wits Games. Illustratören har en stor följarskara vilket ger vårt marknadsföringsteam en utmärkt grund att arbeta från. Vi har höga förväntningar på den här titeln och är stolta över att kunna addera den till Playdigious Originals”, säger Abrial Da Costa, VD, Playdigious.

”Crown Gambit är ett spel som ligger oss varmt om hjärtat; vi har en historia att berätta som vi är mycket stolta över och Goberts konstnärliga stil är synnerligen väl lämpad för att ge liv åt det här universumet. Jag är särskilt nöjd över att göra detta i partnerskap med Playdigious eftersom samarbetet har varit exceptionellt smidigt och de har förtroende för vår kreativa vision,” säger Corto Laly, Studio President, Wild Wits Games.

Crown Gambit finns tillgängligt för så kallad wish list på Steam: Crown Gambit – Steam