Aktieägare i Fragbite Group begär extra bolagsstämma

Regulatorisk26 September, 2024 klockan 09:13

Fragbite Group AB (publ) (”Fragbite Group eller ”Bolaget”) har mottagit en begäran om extra bolagsstämma från aktieägare som tillsammans innehar över 10% procent av det totala antalet aktier och röster i Bolaget. Begäran avser förslag till ändringar i Styrelsen.

Styrelsen för Fragbite Group har mottagit en begäran från en grupp aktieägare som tillsammans äger över 10 procent av det totala antalet aktier och röster i Bolaget. Begäran avser sammankallelse till en extra bolagsstämma med beslutspunkter avseende val av ny styrelse. Aktieägarna betonar i begäran sin önskan att styrelsen framgent ska ha mer direkt representation av större aktieägare och samt att kandidater har engagerats. De har även meddelat att de avser framlägga förslag om att tillförordnad styrelseordförande Sten Wranne skall väljas till ordinarie styrelseordförande.

Bolaget kommer införliva aktieägarnas förslag till beslut i den i närtid kommande kallelsen till extra bolagsstämma som planeras sammankallas med anledning av förslag om sammanläggning av aktier.