Children of Morta lanserad

07 October, 2024 klockan 15:00

Fragbite Group AB:s (publ) dotterbolag Playdigious lanserar idag Children of Morta på mobila plattformar efter en period av marknadsföring som resulterat i ett lovande antal förköp.

Playdigious lanserar idag mobilversionen av Children of Morta på Apple App Store och Google Play Store efter en period av marknadsföringsaktiviteter som resulterat i ett lovande antal förköp. Children of Morta lanserades först i september 2019 på PC och senare samma år på konsolerna PlayStation 4, Xbox One och Nintendo Switch. Spelet har sålt fler än 1 miljon exemplar, mottagit positiva recensioner samt byggt ett engagerat spelarcommunity, och anses av kritiker vara en framstående titel i independent games-genren.

”Children of Morta har fångat många PC- och konsolspelares hjärtan, och spelet har sedan det först lanserades lyckats upprätthålla både popularitet och försäljning över tid. Vi är mycket stolta över att kunna erbjuda denna unika spelupplevelse även på mobil och förväntar oss att mobilversionen kommer locka både gamla och nya spelare,” säger Abrial Da Costa, VD, Playdigious.

Children of Morta är en berättardriven rollspelstitel med element av sk. rouguelite, utvecklad av Dead Mage och publicerad på PC och konsol av 11 Bit Studios.

Information om pågående utnyttjandeperiod

Regulatorisk10 October, 2024 klockan 14:45

Children of Morta lanserad

07 October, 2024 klockan 15:00