Fragbite Group AB (publ) (“Fragbite Group” eller “Bolaget”) presenterar härmed en uppdatering med utvald finansiell information avseende juli och augusti 2024.

Mot bakgrund av den senaste tidens organisatoriska förändringar, genomförda kostnadsreduceringar samt den nyligen inledda teckningsperioden för teckningsoptionerna TO2, har styrelsen beslutat att ge aktieägarna en finansiell uppdatering inför delårsrapporten för det tredje kvartalet. Bolaget presenterar idag utvald finansiell information för juli och augusti 2024 (hädanefter benämnd ”perioden”). Uppdateringen är bifogad pressmeddelandet. Delårsrapporten för tredje kvartalet 2024 kommer att publiceras den 14 november.

Då såväl intäkter som kostnader varierar betydligt mellan månader och kvartal, och resultatet för september månad inte ännu är Bolaget tillhanda, kommuniceras ingen prognos avseende utfallet för hela det tredje kvartalet.

Fragbite Group rör sig framåt i positiv riktning och vi ser nu under början av andra halvåret ett trendbrott i utvecklingen, både i termer av operativ verksamhet och finansiellt på bland annat EBIT-nivå. Vi är speciellt stolta över Playdigious vars intensiva sommar lagt en solid grund för publishingverksameten under Playdigious Originals, samt det hårt arbetande teamet på Lucky Kat som gjort ett utomordentligt förarbete inför lanseringen av $KOBAN. Vi har höga förväntningar på $KOBAN avseende såväl intäkter under fjärde kvartalet som långsiktig utveckling av ett ekosystem av spel vilket har potentialen att utgöra något helt unikt på spelmarknaden,” säger Stefan Tengvall

KONCERNENS RESULTAT: 1 JULI – 31 AUGUSTI 2024

• Nettoomsättning: 36,8 MSEK (40,2)
  • Justerad EBITDA: 1,7 MSEK (1,5)

KONCERNENS RESULTAT: 1 JANUARI – 31 AUGUSTI 2024

• Nettoomsättning: 139,2 MSEK (155,8)
  • Justerad EBITDA: 5,6 MSEK (9,8)

Se bifogad PDF för komplett finansiell uppdatering.