Fragbite Group meddelar förändringar i ledningsgruppen

Regulatorisk18 juni, 2024 klockan 13:24

Fragbite Group AB (publ) (”Fragbite Group” eller “Bolaget”) har idag genomfört förändringar i ledningsgruppen till följd av att Anders Rössel, CFO och Head of M&A, meddelat att han önskar frånträda sin position. Inger Hasselberg, Bolagets nuvarande Head of Financial Control, har utsetts till tillförordnad CFO och tar plats i ledningsgruppen.

Anders Rössel, CFO och Head of M&A, har meddelat att han önskar frånträda sin position. Bolagets Head of Financial Control, Inger Hasselberg, har utsetts till tillförordnad CFO och tar plats i ledningsgruppen. Anders Rössel kommer att överlämna arbetsuppgifter och övriga åtaganden under innevarande månad varefter Inger Hasselberg formellt tar över 1 juli 2024.

Jag har accepterat Anders begäran om uppsägning och vi har i gott samförstånd landat i en bra lösning avseende överlämnandet. Jag vill tacka Anders för hans mycket goda insatser och lagarbete under hans tid i Fragbite Group. Inger Hasselberg har sedan två år varit ett viktigt nav i gruppens ekonomifunktion, och jag ser fram emot ett nära samarbete,” säger Stefan Tengvall, VD och koncernchef, Fragbite Group.