Fragbite Group offentliggör utfall av teckningsoptioner TO2

Regulatorisk16 October, 2024 klockan 15:08

Fragbite Group AB (publ) (“Fragbite Group” eller “Bolaget”) offentliggör idag utfallet av utnyttjande av teckningsoptioner i serie TO2 (”Teckningsoptionerna”) som emitterades i samband med Bolagets företrädesemission av units som offentliggjordes den 23 maj 2024. Totalt utnyttjades 119 719 059 Teckningsoptioner för teckning av motsvarande antal aktier i Bolaget, vilket medför en teckningsgrad om cirka 32,42 procent. Bolaget tillförs därmed cirka 3,59 MSEK före emissionskostnader.

Utfall
Det slutliga utfallet av TO2 var 119 719 059 Teckningsoptioner som nyttjades för teckning av motsvarande antal aktier i Bolaget. Teckningsgraden uppgick därmed till cirka 32,42 procent. Teckningskursen per aktie genom utnyttjande av en Teckningsoption uppgick till 0,03 SEK. Fragbite Group tillförs därmed cirka 3 591 572 SEK före emissionskostnader.

Aktier och aktiekapital
Genom utnyttjandet av Teckningsoptionerna ökar det totala antalet aktier i Fragbite Group med 119 719 059 aktier, till totalt 3 391 543 453 aktier, vilket medför en utspädning om 3,53 procent. Aktiekapitalet i Bolaget ökar med 1 995 283,19 SEK till 56 524 747,88 SEK. Nyttjade Teckningsoptioner ersätts med interimsaktier fram till dess att registrering hos Bolagsverket sker och interimsaktierna omvandlas till aktier. Interimsaktierna förväntas omvandlas till aktier den 25 oktober.

Fragbite Group offentliggör utfall av teckningsoptioner TO2

Regulatorisk16 October, 2024 klockan 15:08